Prva četiri razloga pročitajte ovde!

  1. Često jedete napolju

Ja učestalo pitam svoje klijente da ocene svoju ishranu. Oni vole da mi pokažu svoj dnevnik ishrane sa belancima za doručak, salatom za ručak i ribom sa povrćem za večeru. Ali onda dolazi vikend, vreme da se jede napolju.

Kad jedemo napolju, planirani obroci pretvaraju se u neplanirane obroke. Ukoliko jedete napolju konstantno (više od tri puta nedeljno), mnogo je teže da izgubite kilograme i da ih ne vratite. Jedna studija je pokazala da ljudi koji se hrane po restoranima unesu u proseku 200 kalorija više dnevno od onih koji se hrane kod kuće.

200 kalorija možda ne zvuči mnogo, ali ponavljajući ovaj unos svaki dan, govorimo o 73000 kalorija godišnje ili oko 9,5 kg masti. Uzimanje obroka van kuće obično podrazumeva konzumiranje pogrešnih vrsta hrane i generalno unos veće količine. Jedite napolju što ređe i bićete zdraviji, mršaviji i bogatiji.

  1. Nemate podršku

Iskreno pogledajte oko sebe, na one sa kojima poslovno i privatno provodite vreme i ocenite ima li šanse da napravite promenu na bolje u vašem stilu života. Na primer, umesto da se priključite vašim kolegama sa posla koji svakodnevno jedu napolju, spakujte zdrav ručak kod kuće. Kada je reč o porodici, promena navika može biti teška, tako da ćete ih morati zamoliti za podršku. Ako svi drugi pokušaji propadnu, pristupite grupi za podršku, nađite mentora, ili angažujte odgovarajućeg profesionalca.

  1. Ne bavite se vezom vaših emocija sa vašom ishranom

U nekoliko proteklih godina dešava se epidemija gojaznosti u našoj zemlji. Ukoliko izuzmemo nekolicinu pojedinaca koji pokušavaju da učine nešto po tom pitanju bez podrške viših institucija, nije se skoro pa ništa uradilo po ovom pitanju. Nikada nisam čuo neki dijalog političara ili industrijalaca o samoj emotivnoj komponenti gojaznosti.

Ovisnosti imaju fizičku komponentu, ali one takođe imaju korene i u emocijama. Ukoliko ste gojazni, možda je vreme da pogledeate dalje od vežbanja i dijeta, da kopate dublje u razloge zašto tako opsesivno jedete.


Najbolji način da izgubite kilograme I ne povratite ih

Recept za gubljenje I održavanje težine je u suočavanju sa “neudobnošću”. Najbolje vežbe za skidanje kilograma su teške I “neudobne”. S tim u vezi, ne postoji opcija da jedete tortu, pa posle idete na trening da potrošite te kalorije… ne ide to tako.

Duboko, svi mi znamo da su fat-free kolačići I šestominutni program vežbi za trbuh velika laž. Samo je jedan put da se stigne do vrha planine, a on vodi preko samokontrole.

Pronađite način, budite sposobni da odete na trening onda kada vam se ne ide. Pojedite jabuku umesto brze hrane. Naravno, održavanje kilaže jeste u vezi sa metabolizmom, vežbanjem I ispravnom ishranom. Ali najviše, ono je u vezi sa svešću o sebi I voljom da odemo u “neudobno”.