Kada rešimo da korigujemo ishranu uvek se pojavljuje OVO SMEM DA JEDEM – OVO NE SMEM DA JEDEM, pored toga što nećemo možda uneti potrebne hranjive sastojke u određenim nama potrebnim količinama za normalno funkcionisanje našeg tela isto tako vremenom postaje veoma opterećujuće. To nas  uglavnom  dovede do toga da ne istrajemo u nameri da se pridržavamo “zadate” dijete .

Iz tog razloga Vam predstavljamo 7 namernica koje možete uvek da jedete:

1.Protein životinjskog porekla

Najbolji izvor proteina životinjskog porekla su: pileće belo meso, ćureće belo meso, govedina i svinjetina (naravno očišćena od masnih delova). Zašto su dobri? Zato što ubrzavaju metabolizam i teraju vaše telo da sagoreva više masti, pri tom obezbeđujući dovoljnu količinu proteina za mišićni priraštaj.

belo meso

 2 .Paradajz pire

Paradajz je jedna od retkih namirnica koja kad se skuva ima više hranjivih i dobrih sastojaka nego u svežem obliku, a pritom opsežna studija sa  Harvarda je dala rezultate da muškarci koji konzumiraju paradajz pire dva i više puta nedeljno imaju 35% manje šanse za oboljenja prostate, pa bi se moglo reći da je ova namirnica ključna u muškim dijetama. Uživajte u paradajz pireu tako što će te ga preliti preko integralnih pasti ili preko jaja ili preko barenog povrća… uvek možete ako vam je nešto neukusno što se čestp dešava u dijetama da stavite malo kečapa.

zp paradajz

3. Karfiol, brokoli, špargla, prokelj, kupus, blitva spanać ili što bi neka deca rekla BLJAK

Ovo povrće je na vrhuncu  ishrane kada je reč o dijeti, bogato vlaknima i potrebnim mineralima i vitaminima, niskokalorično .Uvek možete posegnuti za jos ako osetite glad.

kupus-karfiol-brokoli_660x330

4.Bobičasto voce

U ovo spadaju jagode, maline, kupine, borovnica, ribizle, aronija,  šipak (nar). Ovo voće je jako bogato antioksidantima i dokazano je da veoma umanjuje mogucnost oboljevanja od kancera. Pri tom su  veoma pametan izbor ako vam se baš prijede nešto slatko, a dobar su dodatak uz proteinski šejk posle treninga ili kao dodatak žitaricama UJUTRU ZA DORUČAK.

jagode-i-maline-e1358370081579

5.Banana

Ubacite jednu bananu u torbu  i pravac na trening… Idelno voće  da vas oporavi posle treninga, a uz sve to sadrži dosta potazijuma, mineral za koji je naučno dokazano da  veoma povoljno utiče na smanjenje  krvnog pritiska.

Banane

6.Žitarice bogate vlaknima

Nije baš sve sto piše light, diet, wellness zdravo. Sve ove žitarice poznatih proizvđjača u sebi imaju znatno vise šećera nego što bi trebalo baš iz razloga da bi vam se više svidele nego konkurentske na tržištu. Zadržite se na običnim pahuljucama od celog zrna,uz sve to poželjno ih je potopiti na minut dva u proključalu vodu jer je u tom slučaju iskoristljivost hranjivih materija daleko veća. Od njih imate osecaj sitosti  jer se sporo razgrađuju i daju vam energiju duži vremenski period i pri tom održavaju vaš digestivni trakt da funkcioniše neometano, jednostavno receno čisti ga. Takođe su bogate vitaminom B, antioksidantima i mineralima kao sto su gvozđe, cink, i magnezijum. Idealne su za doručak uz neki izvor proteina…

7.Orašasto voće

Bademi, kikiriki, lešnici pistaći indijski, brazilski pa i nas domaći orah. Idealna užina u nekom među periodu između obroka. Nekih 50 tak grama je idealna mera za vašu užinu, držaće vas sitim je su veoma bogate omega 3  masnim kiselinama, a uz sve to sadrže i značajnu količinu proteina u sebi… Još jednom da Vas podsetimo nemojte da preterate sa količinom jer pored toga sto su veoma zdravi i korisni izuzetno su kalorični.

AA026294